خلاقیت و نوآوری چه تفاوت های با هم دارند؟
تفاوت اصلی بین خلاقیت و نوآوری تمرکز است. خلاقیت در مورد رها کردن پتانسیل ذهن برای ایجاد ایده های جدید است.
این مفاهیم می توانند خود را به هر تعداد مختلف تجلی دهند، اما اغلب آنها به چیزی تبدیل می شوند
که می توانیم بشنویم ،بو کنیم یا لمس کنیم. با این حال ، ایده های خلاقانه همچنین می توانند
در ذهن یک شخص آزمایش شوندو سنجش و اندازه گیری آن دشوار خواهد بود
از طرف دیگر نوآوری کاملاً قابل اندازه گیری است. نوآوری در مورد تغییر در سیستم های نسبتاً پایدار است.
همچنین مربوط به کار مورد نیاز برای ایجاد ایده مناسب است.
با شناسایی یک نیاز غیرقابل تشخیص و برآورده نشده، یک سازمان می تواند از نوآوری برای استفاده از منابع خلاق خود برای طراحی یک راه حل مناسب استفاده کن
مدیریت نوآوری:
نوآوری در تجارت یکی از مهمترین محرک های رقابت است. روندهایی مانند دیجیتالی شدن نیاز به توسعه انواع مختلفی از نوآوری ها دارد.
به عنوان مثال نوآوری سازمانی، نوآوری فرایند، توسعه محصول و معرفی نوآوری های خدماتی.
اجرای نوآوری مخرب یا نوآوری بنیادی نیز یکی از وظایف اصلی مدیریت نوآوری برجسته است.
در مواجهه با این چالش ها، روندهای جدید در مدیریت نوآوری ظهور می شود:
از فرآیندهای سفت و سخت، به سمت روش هایی مانند جمع شویی، جمع آوری، ایجاد مشتری و نوآوری باز.
خلاقیت چیست ؟
همانطور که این کلمه نشان می دهد، خلاقیت در مورد خلقت است.
در مورد مهار قدرت ذهن برای ایجاد ایده های جدید، برنامه های محصول، آزمایش های فکری، سلیقه ها، احساسات یا هنر.
خلاقیت می تواند نوعی بیان یا راهی برای حل مشکلات باشد.
هر کس می تواند خلاق و در هر زمینه ای باشد.
در بخش بازاریابی خلاقیت وجود دارد، دقیقاً همانگونه که می تواند در زمین فوتبال خلاقیت ایجاد کند.
خلاقیت به طور سنتی در اختیار شرکتهای “حواس پرت” است که عمداً سعی در انجام امور متفاوت دارند،
با این وجود اکثر مشاغل تمایل دارند از یک رویکرد سنتی و یکنواخت برای اداره سازمان های خود طرفداری کنند.
با این حال، تغییر چشم انداز کسب و کار بدان معنی است که شرکت ها در حال شروع به رویکرد خلاقانه تر برای کار هستند.
مطلب مرتبط: (nlp )چیست ؟
مطالب مرتبط:تست روانشناسی خلاقیت
تعریف نو آوری :
نوآوری واقعاً واژگان گیج کننده است که بسیاری از مردم دوست دارند از آن متنفر باشند.
هر رهبر مشاغل موافق است که این مهم است.
اما به نظر می رسد هیچ کس نمی تواند در مورد آنچه در واقع چیست یا به چه معناست موافقت کند.
نوآوری در مورد ایده های تازه ایجاد شده و توسعه آنها به چیزی مفید و کاربردی است.
از بسیاری جهات ، نوآوری فرایند تبدیل تئوری به عمل است.
متداول ترین نوع نوآوری، تکاملی است به معنای یافتن راه هایی برای پیشرفت های افزایشی در محصولات و خدمات شما.
این نوع نوآوری ها خطرات کمتری را به همراه دارند، زیرا معمولاً تعیین تقاضا برای این پیشرفت ها و محاسبه بازده احتمالی سرمایه گذاری آسان تر است.
با این وجود، هنوز هم نیاز به یک رویکرد استراتژیک و هدفمند دارد نکته ای که در بهبود یک محصول به روشی وجود دارد
که مشتریان ارزش آن را نداشته باشند، نکته کمی وجود دارد.
بهترین راه برای شناسایی فرصتها برای نوآوری تکاملی، گفتگو با مشتریان موجود و یافتن اینکه آنها بیشترین ارزش را در مورد محصولات و خدمات شما دارند
و اینکه چه جنبه هایی را که دوست دارند بهبود یافته باشند، دارند. اگر ماندگاری بیشتر باتری از اولویت های شماره یک آنهاست، احتمالاً باید هدف شماره یک شما برای نوآوری باشد.
با این حال، اگر آنها همچنین از قابلیت حمل و نقل آسان محصول را ارزیابی می کنند، احتمالاً ایده خوبی برای نسخه جدید شما نیست
تکنیک های خلاقیت :
۱٫ طوفان مغزی
احتمالاً یکی از محبوب ترین تکنیک های خلاقیت است
این واضح ترین تکنیک های خلاقانه است و تخته سفید بی پایان برای آن کاملاً مناسب است.
اساس طوفان مغزی ایده های مولد در یک وضعیت گروهی مبتنی بر اصل تعلیق قضاوت است
اصولی که تحقیقات علمی ثابت کرده است که در تلاش های فردی و همچنین تلاش گروهی بسیار مولد است
چرا خلاقیت مهم است؟
خلاقیت می تواند به یک شرکت در مدیریت وظایف، بهبود عملکرد کارکنان و ایجاد محصولات با کیفیت کمک کند.
همچنین در پرورش تصویر دوست داشتنی و مشتاق شرکت بسیار حیاتی است.
با توجه به اینکه مصرف کنندگان اکنون می توانند یک عکس فوری از زندگی شرکت را به دست آورند، مشاغل باید بتوانند فرهنگ درونی خود را به شکلی ترسیم کنند که باعث جذابیت آن شود.
با پیشرفت فن آوری های جدید و در دسترس بودن، شرکت ها باید انعطاف پذیر و قادر به به روز بودن باشند.
خلاقیت به آنها امکان می دهد تا روش های جدیدی را که می توان از فناوری برای کمک به مشاغل خود استفاده کرد، به راحتی شناسایی کنند.
به همین ترتیب، با وجود رسانه های اجتماعی و سایر شکل های تعاملی بازاریابی، هرگز برای شرکت ها قادر به خلاقیت نیستند.
داشتن خلاقیت بیشتر به کارکنان می تواند به آنها الهام بخش باشد تا ایده های جالب تری داشته باشند
و همچنین عملکرد کلی آنها را بهبود بخشند. بسیاری از شرکت های پیشرو در جهان شروع به اتخاذ روش های غیرمستقیم
برای تشویق حداکثر خلاقیت از کارمندان خود ، مانند غلاف خواب و مناطق کار انعطاف پذیر کرده اند
مطالب مرتبط:
چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم؟
هدف زندگی خود را چگونه پیدا کنیم